Bijgewerkt op

Leestijd: 2 minuten

Om de zaadlozing uit te stellen zijn er verschillende technieken die je gelijktijdig of achtereenvolgend kunt toepassen. Concreet is het de bedoeling dat je je spieren onder controle kunt houden, je ademhaling is hierbij een belangrijk gegeven.

Spiercontrole

In de praktijk is alleen de ademhaling aanpassen onvoldoende bij een opkomende zaadlozing. Het gaat erom dat je de ”ejaculatie spieren” leert ontspannen. Dit in combinatie met een rustige ademhaling door de neus en gesloten mond. Richt je gedachten op je sluitspier en hefspier.

 

Zaadlozing beheersen

Als je naar het toilet gaat, kun je leren beide spieren te controleren. Urineer niet tijdens de ontlasting. Hierdoor word je bewust van de spieren die de plasbuis beheersen. In het begin is dit wennen maar al vrij snel heb je controle over beide spieren. Een andere oefening is urineren met een interval. Tijdens het plassen laat je 2 seconden je urine lopen en dan houd je deze weer 2 seconden vast. Vervolgens weer 2 seconden ontspannen en weer samentrekken totdat je klaar bent met plassen. Door deze oefening komt je lichaam in beweging en leer je de spieren onder controle krijgen. Dan zijn er de spieren van je balzak. Veel mannen weten niet dat je deze kunt beheersen. Net voor een zaadlozing worden de testikels opgetild in de balzak om gemakkelijk te kunnen lozen. Door de spieren te leren beheersen wordt de controle van de zaadlozing makkelijker.

”Wees je bewust van je spieren en leer deze te ontspannen.” 

Ademhaling

Kalm blijven en bewust zijn van je ademhaling is een andere techniek bij het naderen van het hoogtepunt. Adem in en uit door de neus. Door bewust te zijn van de stoten, kun je de ademhaling omdraaien bij elke stoot. Inademen bij elk stoot! Een andere ademhalingstechniek is langzaam en diep ademen door de neus waarbij het inademen en uitademen wordt verdeeld over meerdere stoten. Tijdens het kloppen van het hart dien je je bewust te zijn van de ademhaling. Naarmate je ervaring toeneemt, kan de techniek worden afgewisseld.

Oefenen oefenen oefenen

Door veel te oefenen met de beschreven technieken, kun je steeds langer het hoogtepunt van de zaadlozing aanhouden. Als de druk te groot is, kan je eventueel gebruik maken van het (afgesproken) stopwoord of teken.

Meer weten?

In het boek van Xander Pleysier, de auteur van het boek Maithuna: Kamasutra voor vrouwen kunt u zich verdiepen in het tantrisch vrijen.

Dit is de link naar het boek: https://www.maithuna.life/boeken/maithuna-boek-pr

Ten slotte willen we Xander bedanken om deze informatie met ons te delen.

 

 

Heeft uzelf nog tips of ervaringen die u met ons wilt delen? Laat het ons weten onderaan dit artikel!